Friday, September 24, 2010

menangis lagi..~

Bgn jew dari tido terus ak ciap2xkn diri ak and mcm besalah tugas ak kt umah,nak kena mengemas umah dari dapur sampai ruang tamu.....arini ma & abah still tkde kt umah,dorg pi tido kt umah nenekku.Ak,kak.chik ,abang & ayie jew yg ade...tp,bila jew kakak ak tuh bgn tido mula laa mulut dia bebel+marah+pupang2x kt ak.....begang giler!!!!!!!!!!!abis dia bising ,ckp ak duk umah x buat kerje lah pela...mau xsakit ati ak,dia xtaw  yg semalam ak duk umah kena jaga qaseh azzahra yg baru 4 bulan  tue sorg diri kt umah dari pagi smpai petang dah la budak tue suka merenggek,nangis,nak kena dukung slalu,alih2x nak kena mndi kn budak tue,dah laa dia tutttt(nak kena basuh)sabar jela...ak smpat kemas umah pun dah kira bagus r tue..sedih+sakit ati ak dia xtau.Ak dah laa ada byk kerje nak kena buat,tugas dia just pandai mengarah owg jew yg dia taw..test yg berlambak2x next week!!!!!mati ak xprepare pape lg..Dari awal niat ak nak pi umah nenek ak,mlm niey  mlm terakhir dorg buat majlis tahlil...tp,gara2x kakak  ak,dah membantutkn niat ak~...abang ipar ak Tanya ak buat xtaw jew,mls nak lyn..kak long ak ckp ko tknk pi nak mkn pew???lntak laa,ak xmkn pun tkpe dari mengadap muka sowg tue..lgpn kalu ak pi pun,bkn yerk ak mkn,nAk kata bantu owg yela,tlg sikit2x jew coz,ak kan bibik anak ko tuh, tu kn kerja ak setiap masa.Abang ak pun Tanya knp tbe2x jew niey??ko gaduh dgn kak chik k??ak diam jew,ak ckp pi jela ak byk kerje nak kena buat and ak dah nak balik u dgn kwn ak arini~,,masa tue ak tahan jew air mata dari mengalir kuar depan abangku..pdhal,kwn ak pun xpasti ley ambil ak k x..lantak r,janji ak tkyah mengadap dia tue,,,begang2x+sakit ati!!!!!!!!!!!!!ak xkesah lah pe nak jd pun..ak  mmg pntang kalu owg suke bising2x  psl ak xtntu psl,mgngu idup ak,mengungkit bnda yg ak buat_+++++jgn suka buat ak marah,padah menanti..nasib kakak,kalu owg lain dah lama ak serang.Menangis lg~..fatin2x,ko dah besar pe nak jd?????perasaan ingin memberontak,ak xkesah..nasib ada si dia di kala sedih & gembiraku~thanxz awk.

No comments:

Post a Comment