Friday, March 2, 2012

kembara Alam kenyir

kali nie kita pi terjah kenyir plak yew...di mana kita dapat merasa kehidupan seorang nelayan menjalani akan kehidupannya ketika mencari rezeki.Walaupun cuma merasa hidup dalam boat yang sederhana mewah tapi sekurang-kurangnya kita dapat menginsafi diri untuk hidup lebih sederhana seperti mereka serba sedikit.Agak mencabar terutamanya kena tidur and masak di atas boat,yelaa biasanya kita masak kat dapur yang ada macam-macam..so.at least kita dapat belajar macam mana nak survive kn??

kali nie aku and my fwen cik sumaiyyah jadi master chef 3 hari 2 malam...dah boleh bukak kedailah lepas nie.
Makin terasa tercabar coz,nak kena masak untuk 40 orang.Before this masak untuk kuantiti yang kecil jew..tue pun masak simple2 .pANDAI K???kalu nak tau aku pun xpernah belajar masak secara serius mahupun betol2x!!!hahaha..yelaa,time mak suruh masak aku makin malas nak belajar,coz aku xsuka belajar tanpa rela..huhu
aku boleh masak and pandai masak bila aku pi program aku main try masak2x lah..kalu kat umah nak2 time family aku tkx,ahaaaaaaaaa!!!time nie laa aku duk kat dapur main cuba2 resepi..K lahdah malas nak bercakap banyak kt sini,jom,tengok gambar kite org kt sana...

 bahagian bawah

 tempat santai+karaoke

 jom,masak...pakai pisau lagi cpt,huhu

 ncik adik wat keje cepat2x,bkn bercakap jew kejenye!!

ewah2x,big boss kite nie...xbuleh jadi nie

 posing kejap,setelah penat memasak

 bukan main lagi pusing2x tasik

 jom,pancing awek dalam tasik..hehe

duyong ade x??

 hasilnya..

 pegawai pengiring kami

kt gua bewah

 abg din..tq,sedap laa abg masak

jom,pi mandi air terjun

syok yerk!!
  


 peace!!

time to bbQ

 wat jgn x wat..

 kenangan..

 penat jungle tracking kite posing jap ea..huhu

 wic big bos

last2x..hehe

sesi utk minum air tongkat ali and kacip fatimah 

 cukup setakat nie jelaa yang sempat aku berkongsi kenangan utk program kembara alam nie...  dadadadaaaa
















No comments:

Post a Comment