Sunday, January 13, 2013

menyepi seketika


Assalamualaikum..
akhirnya dapat jugak update blog aku nie,
semua kekawan duk pakat Tanya, calling n msj awat na aku x0n9??
lpas abis exam terus diam dari dunia fb n skype pelbagai yew..
soe3x,bukan nak wat korg risau ke pew…
so,kite STORY kt sini jelaa malas nk kecoh2 kt dunia maya yang len~
sebenarnya,kn..kn…lepas abis exam aku duk sbuk mengemas barang ,bilik blalala…
pahtu,duk sibuk layan kerenah kawan2 ku nak ke situ k sini yelaa nak balik kg nak beli macam kiriman org kg tue…
aku pun xkisah NAK TOLONG K PEW and asalkan kami hepy so,no hal laa…
tp,masa 2 ari duk bawak keta,kaki aku dah rasa kejang sikit2x…
bangun pag b4 balik umah,tengok2 urat kakiku memang tegang and ade yang dah biru..bengkak kot,aku dah mula risau,,tapi tkpe laa piker nak balik umah dah kn…
kawan2 aku pun ikut sekali balik umah coz,malam tue dorg nak nek bas…
sampai aje umah,ngok ma and abah tkx~…

tkpe laa,lgpun kami dah beli makanan siap2 utk breakfast …
tengah2 syok makan mak sdareku sampai..
dorg pun nak berhenti berehat kt umah,pe lagi aku masaklah lauk pe yang patut..
masa tengah masak kakiku makin kejang akibat berdiri terlalu lama,
urmmm…aku tahan aje walaupun dah sampai tahap sakit sampai kepala!!..
lepas semue urusan settle,kawan pun dah ku ato dorg n mak sdare ku 1 fmly die pun dah balik…
memang malam tue aku tidur awal laa…
akan tetapi untonglaa sangat kalu aku dapat tido kn???
1 ari aku xdapat bangun coz terlalu sakit…
sah2x,diriku ini hanya terlantar di atas katil aje..tuhan saja yang tau betapa,sakit yew ble  kaki kejang,perut plak mencucuk ..
siyes nak jerit and nangis ,tapi xkan laa…
aku tahan jelaa,aku rasa nie laa sakit yang paling teruk yang pernah aku alami dari sebelum2 nya…keesokkannya,ma mintak tolong aku jadi driver die nak pi umah atok..yelaa,atok aku kn dah tue xshat sangat..
orite,ma..sejam jugak nak menyampai ke sana..kaki aku macam besa laa wat hal tapi kalu siang xteruk sangat aku still boleh drive Cuma bawak slow2 ajelaa…
balik2x,abah aku plak makin xshat…
so,aku mintak abang iparku bawakkan abah dulu pi hospital kerajaan..
tapi,rupe yew,bawak pi klinik swasta  so,terus masuk wad kt situ..kena laa tahan
tapi,sebenarnya xkisah laa ato kt swasta pun,lgpun service die memang okey kt situ coz,masa kak long aku bersalin walaupun abis beribu2 tapi service memang mantop..hehe
abahku tue memang kalu nk pi cepat2,,nak balik pun cepat2..die mintak balik malam tue jugak,aiyooo,abahku,ingatkan nak proceed rawatan and tidur jew kt wad terus…hurm,nak wat cmne,aku ikut jelaa,kol 2 pagi kot aku drive bawak abah balik umah…
sekarang semua duk pakat berehat,
standby..kalu abah ku melarat lagi kesihatannya..harap2,semua akan okey..amin


mungkin semua nie ade hikmah untuk diriku,yelaa…aku berasa bersyukur walaupun aku xdapat sambung stdy jauh2x..igt plak dulu nangis jugak laa nak sambung kt Jordan,or nak sambung selain dari bumi ganu!!!!!hurm,kini ku fahami dan semakin matang menjalani hidupku. ku tahu Allah telah menentukan yang n terbaik untukku,dan salah satu doaku termakbul dari dulu lagi yang aku memang nak jaga ma n abahku..itu kan dah menjadi tanggungjawab sorg anak terhadap kedua org ibu bapa.walaupun aku seorang anak perempuan namun,BAGIKU itu xmenjadi halangan untuk diri ini menguruskan semua itu..insyaallah,selagi diriku terdaya ku akan terus membahagiakan mereka…Ya allah berikanlah aku kekuatan dan ketabahan dalam menjalani hidup di dunia ini di samping terus mengejar cahaya cinta MU YA ALLAH…

ALLAHUAKBAR

No comments:

Post a Comment