Monday, January 14, 2013

tugas harianku di kala cuti


fb ke pew ke,dah xsempat and tkx perasaan nak layan~kali ni hanya sempat berceloteh kt blog aje...
tue pun waktu malam jelaa b4 nak tido sempat laa meluahkan penat lelah n isi hatiku kt blog.Sekarang aku kena take over semua tanggungjawab abahku..walaupun abah aku xsakit ke pew,tapi sebelum nie pun dah banyak aku cuba wat and tolong wat keje or settlekan pape urusan di rumahku`..yang paling best settlekan bil2 kt umah nie,time tulaa aku berpeluang kuar and cari angin skit,hehe


Arini,pagi2 dah kena pi pasar untuk beli bahan basah..yang nie malas sikit sebenarnya,coz,xbiasa pi pasar dulu ikut abah pun time kecik2 jew,bile dah besar masa banyak abiskan kt skola.Paling kuat pun aku biasa pi mydin xpun giant beli bahan basah or kering kt situ..at least pusing2 semua barang ade kt dalam tuh...
Balik pasar tugas wajib kemas umah and then pe lagi tolong ma masak,kalu tkx mud sangat aku layan laa anak cilik aku sorang tue.Yang nie lagi banyak cabaran,bebudakkan macam2 ragam la dari nak kena mandi sampai laa ke makan macam2 kerenah..tapi aku xrasa susah sangat nak layan bebudak coz,sejak dari aku zaman skola dah terbiasa mandikan dorang dari baby lagi pe lagi yang lain.so,time aku ade family sendiri insyaallah xlaa cuak sangatkan.nEXT,kena amik anak yang ke-2 balik skola tengahari,lastly,kena amik anak yang ke-3 balik skola waktu petang plak,itulah tugas harianku sampai laa abis cuti.kakiku arini xwat hal sangat..mujurlah,kalu x,ade yang xabalik skola..soe la,anak2 buahku lambat skit arecu pi amik hampa yew(^_*)

minggu nie ramai jugak kawan2 abah dari masjid datng umah nak melawat abah....ade sampai yang bising kenapa xcakap dengan adik-beradik sebelah abah tue xsihat..hurm,,,abah cakap xteruk sangat and bukan terlantar kt hospital.lagipun masuk wad pun bukannya lama..tengok2 arini,adik-beradik abah datang bawak abis askar2 dorang(anak-anak n cucu).Nie mesti pak cik tue yang tolong cakapkan kt dorang..hurm,tq laa pak cik yew,kami sebenarnya xsuka menyusahkan orang lain.Pahtu,ustaz merangkap ayah kepada lecture jabatan syariah kt kusza ade datang..alamak,kenal laa pulak,nasib bukan anak die yang datang,lagi laa kena ceramah aku kn.....ustaz tue cakap,alhamdulilah awak belajar dekat jew and sekarang cuti senang boleh balik...tapi sekarang ade tanggungjawab and kena amik alih tanggungjawab abah awak plak yew~...aku hanya mampu tersenyum,tapi dalam hati dah nangis!!

 aku nie 6pak jew kadang2 tegas n payah nak nangis tapi hatiku dah menangis awal2 lagi..nie laa sebab aku selalu malas nak kena nasihat or ceramah, bukan xnak dengar tapi,hurmmmmm...


esok standby,kena bawak abah g hospital kerajaan plak,coz,doktor pakar nak chek keadaan abah,kalu tkx masalah boleh balik terus katanya,kalu xnak tahan kt wad,,aiyoo,harap2 semuanya okey..amin


k laa,kekawanku soe jika diri xsempat nak layan mesej2 anda or rply fb anda..pape hal pm aje yew
gud9 semua

No comments:

Post a Comment