Tuesday, November 12, 2013

gelagat,kawan oh kawan

ya allah macam-macam gelagat manusia kt dunia nie kn???
arini tibe2 diri ini nak bukak cerita n berstory-mory pasal benda yang aku malas nak amik taw langsung sejak peristiwa itu semua terjadi zaman diploma...nie pun sebab bile kekkawan aku yang terbaca blog ko yang cite kt aku. Aku pun xpercaya kalu ko masih ade ati nak bercerita and memburukkan aku...xpelah,aku pun dah xnak amik tahu coz dah malas nak pikir,tapi sebab orang lain yang semangat sangat duk cakap pasal kerja2 ko,Aku pun terpaksalah tengok blog ko walaupun dalam ati nie berat jew nak layan hal nie,tapi kekadang berasa jugak windu bile teringat kebaikan kan,kawan??ish3x,soe sangat2 laa wahai insan yg pernah bergelar ex-bff aku tue!!!
kalu awak rasa Aku nie suka sangat nak menyibuk or sebarkan cerita yang baik2 pasal awak yew????? mintak maaflaah, kalu boleh bile kawan2 ko terserempak dgn aku nie malas sangat nak jawab ble owg tanye macam2 psl ko,better dorg cari ko sendiri lagi bagus,haa,masa tue ko pun boleh create story telling panjang2,...selepas tidak bertegur sapa kt dunia ini,masing2 meneruskan hidup masing2.
Alhamdulilah hidup ini semakin bahagia,
tapi tibe2 kawan baik ko yang datang cari aku????
pelik x???!!!!!!!
rasanya aku xperlu nak bawak story-mory ko tue kt die,coz tgk sape yang cari sape!!!
so,rasanya kome perlu berfikir sendiri pe yang menyebabkan owg lari dari ko and kalu boleh org yang lari dari hidup ko janganlah datang cari aku semata2 nak bercerita nasib suka-duka ketika hidup dgn ko kt aku,serabut otak aku jew nak layan benda2 yang ntah pape n memenatkan otak tibe2 nak kena imbas kembali cite zaman lama...ish3x. Tapi,aku xsalah kan kawan ko kalu die nak datang nak luahkan perasaan,duka n lara tue akap mengumpat xtaw laa bagi korg yew! udah name sesi LUAHAN PERASAAN nak  SUH AKU CAKAP PE LG,HAAA??? ikut laa nak tafsir pepn,kan belajar quran sunnah kofem pandai tafsir kan...Aku boleh jew nak dengar lepas tue abis kt situ jew kecuali andai kata dari pihak ko nak start dunia perang k-4,hehehe,elooooooo,cakap tadi dah besar xkan kot???
before dats,rasanya perlu tanya sendiri kenapa n mengapa org tue or org len k pe k xnak jd kawan ko ke pew,jangan nak tanya aku...coz,syaitan kat dalam diri aku xsempat nak menghasut pun!!!!!! Mungkin malaikat menyelamatkan kawan ko kot...

xtaw laa wea,mungkin masing2 berasa diri cukup bagus and baik kot yang perangai makin menjadi2....k gane?? AND terima kasih dah tolong aku ,coz sudi block aku dari semua dunia alam maya nie..xda laa semak mata nie memandang tapi,tetap ade satu masalah sebab ade jew mulut2 yang datang bercerita pasal ko datang menyakitkan telinga aku nie,ish3x...xfaham aku,maybe sebab keje2 ko yang suka bercerita benda baik pasal aku tue!!!, di sebalik yelaa kn?..sebab tue orang datang bercerita balik kt aku...sabor jelaa,korang2 yang dengar tue pun boleh xduk diam lepas dengar die n konc0 die bile bercerita..pelaa,korg cakap korg semua berkawan baik dgn die,kenapa plak nak sibuk bercerita pasal die kt aku????kecian kt die korang buat macam tue taw...AWAS,sila berhati2 n tengok,kenali kawan2 disekeliling anda dulu!!!!!...tettttttt, xperlu membazirkan masa n air hujan utk membasahi pipi anda tue,better check list dari awal pe al-kisah yang sebenarnya terjadi jangan asyik salahkan owg len jew ,taw,taw,taw...

jangan sangka,aku tulis entry nie sebab nk kutuk or tengah marah..tapi,sebab xtahan gelak bile dengar n baca pasal semuanya....xkisah kalu kita xnak mengaku salah pun,tapi satu jew xperlu menyusahkan diri kita nie untuk bercakap pasal owg yang dah xpenting dalam hidup kita kn,senang kn,mudah kn...
pe aku nie xcukup baik?????? 
memang pun aku xsebaik itu pun kn........ k ade pernah  aku cakap aku nie sebaik awak2 n  konc02 ko???
sebab aku nie manusia yang bertambah n berkurang iman n kebaikannya bukan yew malaikat yang bertambah imannya and kebaikannya...kalu aku mengaku baik abis kn owg cakap kita nie malaikat,kn xpasal2 sesat plak...macam2,ish3
harap2 laa lepas nie,xda dah sampai berita pasal korang semua..bikin semak,sensasi...
JAGA-JAGA ADA YANG MEMERHATI!!...OPS,PIKI2-PIKIRKAN...

penat laa plak bazirkan masa aku tulis pasal semua nie...cukup2 sudaaa,cukup sampai di sini saja
semoga allah memberikan ganjaran yang setimpal dengan segala perbuatan manusia itu.
penat2,jom,gelak2 sambil guling2....exercise kt dlm bilik camni jelaa yg mampu buat,hehe.
sambil nyanyi: hidupku aman sentosa tapi diserabutkan dengan al-kisah yg ntah pape.........lalalala,adus,sakit tekkkaakkkkkkkkkkk la plak...
k laa,tamat doh edisi kali nie,rasanya nak bersara doh tulis pasal semua nie,xdok pitih doh nak sambung edisi baru..wasalam.

No comments:

Post a Comment