Wednesday, November 12, 2014

KEKWN,ADIK2 RIMAS OR SERABUT????

rasanya udah mau terkubur blog aku nie...almaklumlah buzy memanjang
kali nie hatiku terusik jugak dengan gelagat orang ramai terutama budak kelas aku baik lelaki mahupun perempuan..ish3x,semua suka buzy body...kadang2 aku rimas n serabut!!!
tolonglah,jangan ingat aku nie kaunter pertanyaan jika mahu bertanyakan mengenai kawan sezaman diplomaku..soalan femes dorg yg biasa aku terpaksa kena tadah;

knp dorg perangai cmni kak???
knp dorg suka bwk muka kak??
knp mcm ego n xnak bergaul sgt???

aduyai......serabut la weaaaaaaa!!!!!!

kalu aku jawab xtaw..korg cakap akak berkawan cmne???
cakap kawan mesti laa taw knp n mgapa....hello,mane yg rapat aku taw laaa...tp xkn aku nak cakap abis mak nenek,...
abis kuat aku blh bagi respond kt dorg;

ntah laa dik,biar laaa dah dorg cmtu...
dah dorg ade mslh kot....
dah dorg xsuka cara korg bergurau k pew...

so,no komen laaa kalu aku dapat bagi statement yg membuatkan korg faham mngapa n knp kami itu ini yg xkena di mata korg uh kn senang tanpa aku bercerita or wat dosa mengumpat.......ish3x

balik2,aku jugak yg kena kalu jawab xtaw ....hurm,pening,tapi kadang aku geram or sakit ati dgn dorg lebih kpd urusan keje,kalu tang soal terase ati pabila berkawan xda laaa..bagi aku kalu semua nk terase ati bile berkawan susah laa nk hidup,baik g duk dlm hutan lg bagus!!!
..tp kalu soal keje aku pantang sikit,nak2 kalu seribu kali alasan..tapi,selagi boleh bersabar no hal laa sis...rilex sudah laa kn???

tapi xtaw laa pulak perasaan kekwn kt aku????ops,,,xtaw laa pepn mtk maaf laa kekwn mne yg knl prgai aku dorg akan taw sikap aku yg sebenar....kalu aku nk tlg aku tlg seikhlasnya,kalu aku xnk aku xkn wat...kalu aku xlayan aku jarang nak tunjuk muka xpuas ati,abis kuat aku diamkan diri ajew n kurg bercakap...itu adalah aku,baik mak aku,family aku or laki aku taw persis perangai tercela aku yg susah nk buang ego marah yg suke mendiamkan diri ...coz aku akan pulih dgn sendiri xyah pujuk or mintak maaf kalu terpakse....

hidup ini kn ada macam2 ragam....

pepn adik2 sekalian,,

kalu ade yg cuba nak bakar kelambu yg membuat aku nak terbakar jugak...tlg laa bebudak ti setiap kali xpuas ati dgn akak or akak3 yg lain cakap je terus terang or nak sound pun biar berlapik jgn terlampau berapi...kalu akak nak marah gn korg  pun aku slow2 je berkias ke pew,sebab api lwn sama api mana mau jadi maaa....

so,jenis akak wat xtaw or diam kn diri bile aku ade problems or xpuas ati xkira dgn sape2 pun kalu soal keje,tapi kalu blh cakap ku cakap...tapi jgn korg nak salah faham...jenis akak lambat marah n lambat nak sejok,perghhhhh...tahan jelaa kalu aku nak bebel or wat xtaw uh,sebab mau bertenang jew..

tapi kan kdg2 aku tertanya jugak,kalu pasal dorg ko sibuk tanya kt aku...abis kalu pasal aku kot2 korg tanya kt kaunter pertanyaan mane eak????heran ni....hahaha
pape jelaaa,sebab bukan semua orang sempurnaaaaa kn..kn...kn


tapi soal nak masuk campur urusan sape2 pun eden udah malas...cukuplah kebuzyianku yg melambak n masalah yg xterpikir...senang cite biarlah org nk cakap pepn pasal kita kite
andai kata rasa diri kita benar dalam segala hal,tkpe teruskan perjalanan anda sambil tersenyum,tetapi kalu rasa diri kita xberapa nak betol,hmmm...tapi kalu dah jalan memang senget jgn nk salahkan org lain..tue dah semula jadi dari kecik,hehehe xdelaaa,maksud aku kalu kite salah kdg kalu xmau mintak maaf no hal laaa bro,tapi kena buangkan ego kita tue sikit maaa...

pesanan utk diri sendiri.....and wat kekwn kt luar sana andai kata kite dah xjupe dek jarak jauh or xbergaul mesra lagi K PEW..pepn jaga tingkahlakumu walau di mana jua dirimu berada kerna sedikit sebanyak sikap kita akan menyebabkan tempiasnya kt kwn kite yg lain jugak...

bebelan kali ini adalah sekadar bebelan xda maksudkan yg selainnya,pikirlah sejenak jgn cepat berpikiran negatif dgn sikap org lain
so,tatititutuuuuuuu,i say i love u ...i gonna to miss u,see u




saat mgrb,teringat segala kenangan dahulu dan yang terkini.....waaaaaaaaaaaa
weeeeeeeeeeeee,wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Saturday, September 6, 2014

sem 5 sudah!!

sedar x sedar abis pun cuti 3 bulan lebihku...
lame giler sebab duk goyang kaki je duk kt umah jaga anak2 n main gn anak2.
SEmangat sem 5??
hurm,macam besaa tingkat prestasi n kualiti..kih3x
pe yang penting dalam fikiran nie dah asyik duk pikir nk praktikal kt mne padahal lg 2 sem baru dpt praktikal ,,namun,kena laa rancang awal2 sebab sekarang xsemua tempat nak amik budak praktikal nie,
kataNya wat menyemak ajer u0ls!!!
tapi aku dah plan nak praktikal kt beberapa tempat di antaranya pejabat Mb,kih2,nk kipas kuat2..
xsabar nk mghabiskan zaman bujang...ops!!!heee,zaman belajar pn xabis lg,gatal plak wase..kih3
prinsipku tetap diutamakn,belajar kasi abis xkira laaa gatal k x..beLajar dlu taw3!!!
harap2,sem 5 ni pun okey n terus okey ,so,kte pun blh enjoy(^_*)

Saturday, May 24, 2014

ANNUAL DINNER BOSS


ASSALAMUALAIKUM  uols,hehehe...
udah lme mak x update blog nie an..an..an
kali nie mau story-mory pasal annual dinner boss 4 da first time u...

and tema kali nie ialah black n white,
aduyai,bile pk2 mcm taik cicak n suram jew tema ni kn??
pe buleh wat keputusan bukan di tgn mak laa nyah.
.mane yg sempat nyah amik bergambar jelaa malam uh.
kali nie mak pakai dress fully black n tdg black n yellow and pakej kasut pn yellow jgk..hehehe


 bawak kembarku tin2 pe lg keje yew snap2 jelaaaa

tadaaa.....sesi mengembangkan dressku,kih2
pe lg snap cpt2, red karpet laa kte yew,
jd retisss uols

 tunggu turn daftar jgk yg xley blah uh...
kot ad yg lpe bwk kad invitation sila duduk di luar dewan,harap maklum!!

fatin + fatin= fatin2
ops,over lighting laa plak

 wic pemenang anugerah ABPPB
a.k.a abg log yg ske mgaco iols


jejaka malaya, a.k.a kekandaku
banyak hensem laa adik kte,udah kuruh 


 wic my sweethoneytea
 fwens

posing lg skli

b4 balik igt nk singgah solat isyak alamak,masjid udah tutup...snap2 jelaaa




nyah nie sowg xpernah make up,pe lg mak make up laa nyah nie..
tp make up die tebal sikit dri mak laa plak,tkpe2 utk u nyah mak xkisah,hahaha

macam2 aturcara yang dilakukan mlm uh,ad yg karaoke,bersajak bagai...mak plak tibe2 jd pnyampai anugerah smpai2 je kt red karpet baru taw,aduyai....redah jelaaa,pepn,smoga kite bersua lg utk annual dinner lst sem boss lg 2thn..bye2


Sunday, April 20, 2014

bercuti 3 hari di 3 tmpt di kala hjg mgu



yuhoooooo.....kali nie mak berada kt genting,cuci2 mata jelaa xlarat nk typg byk2 maaa

 tang berangan serah laa kt mak ni nyah,xcukup dapat berangan kt kelas mak sambung berangan kt atas ni plak,hahaha

 u amik gambar mak xcantik pun,ni mak nk marah nie..lgsg x6pak bangunan len..atoyai!!

 next mak nk main permainan budak2 punyer..al-maklumlah,mak nie owg malaysia kacukan siam jew xda salji kt negara mak ni nyah...


 then,next day...mak berada kt pulau pinang plak...weeee


 pe2,nk mangan strawberry k nyah???pe lg...jummm


mak nie kalu xposing mengedik skit xsah laa...jgn jeles yew nyah,sbb mak lg laku dari uols laa nyah,hahaha



next destination mak tiba kt kedah plak,tp sayang mak xsempat nk bergambar kalut beli barang coz pesanan penaja banyak sangat laa nyah...k laa,tattititutuuuuuuu

Wednesday, March 19, 2014

selamat ulang thn


wahhhhhhhhhhhhhh....
rse mcm kejap jew perkenalan ini kn??
pepn,selamat ulang tahun utk kte berdue
 thanks for the present
 and
 for all the beautiful memories
of dat three days.




Tuesday, March 4, 2014

shopping time

bile sudah sampai di negeri owg terase xnak balik kn..kn...kn...
nk3,bile dah dapat shopping ...semua rasa nak angkut bawak balik ganu
xpew2,teruskan misi utk shopping 4 da next destination,hehehe

 bersame awek2 palapes di pagi hari jumaat


awek cun 

kembarku ten ten~..2 owg bernme fatin kami bersme2 wlau di mne pun

shopping2 jgak ibadah yg wajib tetap dilaksanakan..alhamdulilah kuar pagi sampai lewat malam shopping yew

pe yang kami beli eak???adelaa,utk diri sendiri,suami..ops,hehehe
keluarga mestilah wajib
thanxz to mek tin di atas penginapan di rumah anda 3hari 2mlm di sne
penat drive pun xterasa bila wat terapi diri kn,hehehe
k laa SUS

Thursday, February 27, 2014

bo..bo.bosan!!!!

aduyai,agak menarik & membosankan lah dengar benda alllah nie...literasi yew nme yerk!!
after this,time 4 shopping...heeeee
k laa GTG...Bubye..muachhhhhhhh

Tuesday, February 25, 2014

buger king wic alog


yeahhhhh.....makan dan terus makan,weeeee
lepak wic alogku

tq yew sudi belanja agahmu ini....
ti kte teruskan sesi jalan2 cari makan lagi,hehehe


Monday, February 3, 2014

result sem 3

ALhamdulilah Ya Allah....walaupun result sem nie xdpt DL tapi nasib xjATUH ke longkang unisza yg selalu tersumbat tue,,heeee.Di sebabkan ustzah kami yg terlampau baik hati wat soalan utk bdk boss sblm nie sbjek nie begitu mudah tp laani wat soalan yang pelik lagi dasyattt...pepn,tq ustazah bg markah yang setimpal untuk saya,sayang ustzah...
sem 4 nie xtaw laa cmne lg rilex gn 15jam krdit,kalu sblum nie pun 20jam krdit sudah rilex pe lg 15jam krdt nie...arini duk rilex sakan agi esok start kelas doh,tapi mcm besaa laa mgu depan laa baru eden ceq masuk yew ,hehehe

Tuesday, January 14, 2014

sampai ketemu lg(^_^)

sedih + gembira walaupun terpaksa berjauhan lagi 
namun,
hati ini tetap bersabar dan hanya mampu berdoa 
semoga masa itu akan jd milik kita,wahh2x
sampai ketemu lg
insyaallah andai jodoh membelahi kita
 sudah tentu ke akad nikah yang sah jua akan meyunsul tiba suatu hari nanti kan????hehehe.,..
Aminnnnnnn