Wednesday, November 12, 2014

KEKWN,ADIK2 RIMAS OR SERABUT????

rasanya udah mau terkubur blog aku nie...almaklumlah buzy memanjang
kali nie hatiku terusik jugak dengan gelagat orang ramai terutama budak kelas aku baik lelaki mahupun perempuan..ish3x,semua suka buzy body...kadang2 aku rimas n serabut!!!
tolonglah,jangan ingat aku nie kaunter pertanyaan jika mahu bertanyakan mengenai kawan sezaman diplomaku..soalan femes dorg yg biasa aku terpaksa kena tadah;

knp dorg perangai cmni kak???
knp dorg suka bwk muka kak??
knp mcm ego n xnak bergaul sgt???

aduyai......serabut la weaaaaaaa!!!!!!

kalu aku jawab xtaw..korg cakap akak berkawan cmne???
cakap kawan mesti laa taw knp n mgapa....hello,mane yg rapat aku taw laaa...tp xkn aku nak cakap abis mak nenek,...
abis kuat aku blh bagi respond kt dorg;

ntah laa dik,biar laaa dah dorg cmtu...
dah dorg ade mslh kot....
dah dorg xsuka cara korg bergurau k pew...

so,no komen laaa kalu aku dapat bagi statement yg membuatkan korg faham mngapa n knp kami itu ini yg xkena di mata korg uh kn senang tanpa aku bercerita or wat dosa mengumpat.......ish3x

balik2,aku jugak yg kena kalu jawab xtaw ....hurm,pening,tapi kadang aku geram or sakit ati dgn dorg lebih kpd urusan keje,kalu tang soal terase ati pabila berkawan xda laaa..bagi aku kalu semua nk terase ati bile berkawan susah laa nk hidup,baik g duk dlm hutan lg bagus!!!
..tp kalu soal keje aku pantang sikit,nak2 kalu seribu kali alasan..tapi,selagi boleh bersabar no hal laa sis...rilex sudah laa kn???

tapi xtaw laa pulak perasaan kekwn kt aku????ops,,,xtaw laa pepn mtk maaf laa kekwn mne yg knl prgai aku dorg akan taw sikap aku yg sebenar....kalu aku nk tlg aku tlg seikhlasnya,kalu aku xnk aku xkn wat...kalu aku xlayan aku jarang nak tunjuk muka xpuas ati,abis kuat aku diamkan diri ajew n kurg bercakap...itu adalah aku,baik mak aku,family aku or laki aku taw persis perangai tercela aku yg susah nk buang ego marah yg suke mendiamkan diri ...coz aku akan pulih dgn sendiri xyah pujuk or mintak maaf kalu terpakse....

hidup ini kn ada macam2 ragam....

pepn adik2 sekalian,,

kalu ade yg cuba nak bakar kelambu yg membuat aku nak terbakar jugak...tlg laa bebudak ti setiap kali xpuas ati dgn akak or akak3 yg lain cakap je terus terang or nak sound pun biar berlapik jgn terlampau berapi...kalu akak nak marah gn korg  pun aku slow2 je berkias ke pew,sebab api lwn sama api mana mau jadi maaa....

so,jenis akak wat xtaw or diam kn diri bile aku ade problems or xpuas ati xkira dgn sape2 pun kalu soal keje,tapi kalu blh cakap ku cakap...tapi jgn korg nak salah faham...jenis akak lambat marah n lambat nak sejok,perghhhhh...tahan jelaa kalu aku nak bebel or wat xtaw uh,sebab mau bertenang jew..

tapi kan kdg2 aku tertanya jugak,kalu pasal dorg ko sibuk tanya kt aku...abis kalu pasal aku kot2 korg tanya kt kaunter pertanyaan mane eak????heran ni....hahaha
pape jelaaa,sebab bukan semua orang sempurnaaaaa kn..kn...kn


tapi soal nak masuk campur urusan sape2 pun eden udah malas...cukuplah kebuzyianku yg melambak n masalah yg xterpikir...senang cite biarlah org nk cakap pepn pasal kita kite
andai kata rasa diri kita benar dalam segala hal,tkpe teruskan perjalanan anda sambil tersenyum,tetapi kalu rasa diri kita xberapa nak betol,hmmm...tapi kalu dah jalan memang senget jgn nk salahkan org lain..tue dah semula jadi dari kecik,hehehe xdelaaa,maksud aku kalu kite salah kdg kalu xmau mintak maaf no hal laaa bro,tapi kena buangkan ego kita tue sikit maaa...

pesanan utk diri sendiri.....and wat kekwn kt luar sana andai kata kite dah xjupe dek jarak jauh or xbergaul mesra lagi K PEW..pepn jaga tingkahlakumu walau di mana jua dirimu berada kerna sedikit sebanyak sikap kita akan menyebabkan tempiasnya kt kwn kite yg lain jugak...

bebelan kali ini adalah sekadar bebelan xda maksudkan yg selainnya,pikirlah sejenak jgn cepat berpikiran negatif dgn sikap org lain
so,tatititutuuuuuuu,i say i love u ...i gonna to miss u,see u




saat mgrb,teringat segala kenangan dahulu dan yang terkini.....waaaaaaaaaaaa
weeeeeeeeeeeee,wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu